fredag 15 april 2011

båten igen?

Nu sitter jag på eckerö linjen på väg över ålandshav till sverige! Men var lugna, jag ska inte dit för att fixa bilen :) ska och hälsa på till uppsala och stanna där över helgen :)

Men igår fixade jag faktiskt på bilen. Den fick en ny styrled( den sitter vid hjulet och de är den som gör att man kan svänga på hjulena). Som tur var så hade den knappt rostat fast alls. Eftersom den är körd ganska mycket i sverige så brukar de vara ganska så rostigt där på grund av vägsaltet. Men fick den bytt på 15 minuter ungefär :) den gamla styrleden var väldigt glapp så de var nog dags att byta den. Sedan så köpte jag rengöring till luftfiltret och så fick jag låna en gör de själv bok av R där de står var och hur man byter olika delar på bilen :) var jätte snällt av han att jag fick låna den. Kan behövas :) ska skicka min grill från bilen på sandblästring eftersom de är nästan omöjligt att få bort all rost annars. Sen ska den målas svart och lackas efter de kan den sättas tillbaka på bilen :)

Igår när jag körde i stan så mitt i allt small de till under bilen och så såg jag nån metallbit som flög bakom mig. Jag stannade bilen eftersom jag vart orolig.. Kollade vad de var för nått.. De såg ut som en kåpa av något slag men kunde inte fastställa var de skulle sitta.. Kollade under bilen men såg inte var de kom ifrån.. Men eftersom jag var nära autoservice så for jag dit och frågade vad de var riktigt... Han log lite smått och sa att ja inte behöver vara orolig. Så frågade han om jag haft bilen på service nånting? Jag svarade, jo i fredas var den de. Aha, svarade han, de är en hylsa som man använder för att få bort kåpan där oljefiltret sitter, vi har en likadan här! :) då lättade en stor sten i alla fall :) så nu har jag en sån. Dom hade ju glömt kvar den bara :P

Ha en bra dag och helg!

//Patrik
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar