måndag 11 april 2011

fixad?

Nu har jag haft bilen på service, så nu kan jag starta bilen utan att lyfta minuspolen hela tiden :) de som var felet till de var startspärren som måsta bytas. Fick liite brottom från Norrtälje eftersom jag fick bilen lite sent från servicen. båten gick 15.00 jag fick bilen ca.14.30 men jag hann med båten i alla fall. fråga mig inte hur ;) Men när dom gick igenom bilen på servicen så visade de sig att de fanns en lista med saker som skulle behövas göras på den :/ styrleder och länkarmar måste ses över och sådant. sedan så måste jag även byta instrumentpanelen eftersom inte bränsle och hastighetsmätarna inte fungerar :/ Ska fixa de jag har råd med nu och så får man ta resten med tiden, men ändå så fort som möjligt.

Jag har tvättat bilen idag så nu är den lite renare så man inte behöver skämmas över hur skitig den var :P fick även hjälp av I och hennes pappa. började även fixa grillen på bilen eftersom den är lite rostig så slipade jag bort så mycket rost jag kunde och sen så ska jag måla om den. Ringde även runt till bilservicar på Åland och hörde vem som kunde byta styrled åt mig och fick till slut tid till en verkstad på torsdag och fick även tag på reservdelen. Efter de så ska den vara lite säkrare att köra.

//Patrik

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du har varit effektiv!

    SvaraRadera
  2. visst har jag :) har dock inte varit så effektiv på bloggen men ska försöka skriva lite oftare så att ni hänger med. :)

    SvaraRadera